Thursday, July 24, 2014

3 steps EASY makeup! Less than 10 mins to look pretty!

Its been quite sometime since I have my blog updated on beauty tricks and stuffs.

Recently I have got some products from CHRISZEN ; which included Chriszen Moist Cake 01, Chriszen Gel Eyeliner, Chriszen teardrop Sponge, and Chriszen 24k Gold Ampoule.


So, as I was experimenting the quickest and most convenient way to makeup, still look natural and easy on the skin, I figured out a few steps of EASY makeup.

It only take less than 10 mins with Chriszen!

1st step:
Apply Chriszen 24k Gold Ampoule on a clean face as base to protect and moisturize the skin before makeup. 



 I only apply 5 dots on my face; Left and right cheek, forehead, chin and nose.
Apply evenly with clean hands on a thin layer and spread all over face. 
Let the ampoule set in for 2 mins before next step so its not too wet for Moist Cake.


2nd step: 
Use the Chriszen Teardrop Sponge and Moist Cake together for best and even results.
It would prevent your face from looking blotchy. 



Mix the Chriszen Moist Cake evenly in swirling motion with the sponge...


...like this! =)


Why the Teardrop Sponge?
It gives a smoother and flawless look and blends much better with Chriszen Moist Cake, rather than using fingers or other sponges.

3rd Step :
Time for eyeliner! =)
I tried Chriszen Gel Eyeliner and it feels easy to use, and its really waterproof, smudgeproof and long lasting!

You don't need extra brush to draw your eyeliner as this little bottle has its own mini brush hidden in its cap. 



It's really, really BLACK. No joke!

The mini brush!


So, there you have it.
Just 3 simple and easy steps to a natural looking face, and also makeup that doesn't dry your skin or gives you hassle in looking pretty yet natural. 

The results in less than 10 mins!


Have fun trying, girlies!

P.S: It's not expensive too. Very affordable.

If you want to try, do click on https://www.facebook.com/chriszenofficialpage 

Thursday, July 10, 2014

Karya Raisyyah : Biarlah Palestin menang!

Biarlah Palestin menang!

Hati ku tak diam meronta-ronta
melihat gambar dan berita
saudara-saudariku diseksa
dibedil dibunuh tanpa rasa
kasihan atau kemanusiaan
inilah dia...dunia akhir zaman

Ingin saja ku ke situ
membantu memberi apa yang perlu
diriku ini yang tidak punya
anak, suami dan keluarga
"Boleh saja!", teriak hati ku
bujang yang hanya ada seorang ibu

Ingin saja ku kata pada ibu ku yang tua 
bekalanku untukmu cukup sampai bila-bila
biarlah anak perempuan mu ini pergi
sesungguhnya semua orang akan mati
jika benar Allah tarik nyawaku di situ
maka syahid dan manislah pemergianku

Tidur ku di tilam empuk ini tak lena
hinanya ku selesa dan kenyang berbuka
bila di situ, mereka lari dari dibedil
namun apakah daya saya ini yang kerdil
hanya doa yang dapat ku beri
maafkan ku ini yang tidak seberani
saudara saudariku di situ yang berjuang
Ya Allah, biarlah Palestin menang!

- Sebuah karya oleh Raisyyah Rania Yeap -


#prayforPalestin
#prayforGaza
#prayforIslam
#prayforhumanity
#prayforpeace

CLICK FOR MORE :

Tuesday, July 8, 2014

Tips shopping MURAH : Sharing is Caring!

Assalammualaikum... 
(Dah boleh bagi salam ni...hehe!)

Tahun ini merupakan tahun bertuah bagi saya...

Kenapa?

Inilah dia!!



Ok....saya maksudkan pakej besar atas motor tu...bukan pasal abang pakai spek hitam tu ye!

Sebab selain disponsorkan (Alhamadullilah!) beberapa set pakaian untuk berhari Raya, yang paling penting saya diperkenalkan dengan www.nile.com.my sejak beberapa bulan yang lalu...di mana harga barang-barang onlinenya memang TERMURAH di pasaran...di situlah saya jimat banyak dan maksimakan (chewah!) gaji saya...

Memang confirm tak boleh cari yang lebih murah daripada mereka. Macam harga borong!

Kualiti pun chantekkkk je. Tak caya? 

Tengoklah gambar-gambar kat bawah ni. HEHEHE. 


Harga : RM21.20 

Ok la...sambil2 tu saya cuma excited nak cari sebab untuk post gambar-gambar ni semua... =P

Haaa...sebahagian koleksi baju-baju raya saya. 
(Yang kemungkinan besar akan saya tak tahan untuk pakai sekarang dah)



Harga : RM58.90

Jubah pink ni one of my favorites.
Bercadang nak pakai hari pertama Raya. HEHE!
Material lycra yang bagus dan cukup labuh... (tinggi saya 173cm dan gambar ni saya tak pakai heels)
Jahitan lace di hujung lengan pula teramat kemas. 

Yang bawah ni pula chiffon cardigan ala kebaya labuh.




Harga : RM46.90


Harga : RM24.90

Bag "sampul" warna hitam ni material yang tahan lasak, dan banyak ruang di dalam untuk sumbat duit Raya. Sangat, sangat versatil dan senang digaya.

Chiffon cardigan ala kebaya labuh yang berwarna hitam ni pula boleh digayakan seperti cardigan biasa juga...dan dipadankan dengan belt warna merah.



Harga : RM46.90

Tali pinggang ni cuma RM2.50!
Terbeliak mata saya tengok bila order hari tu...perghhh...

Yang bawah ni pula pasangan yang saya amat suka.
Style santai macam ni...saya biasanya tak minat sangat palazzo...tapi yang ni memang lawa...cukup labuh, kembang dan kualiti kain yang bagus dan tak panas langsung.




Jadi kepada yang nak beli banyak, tapi bajet sikit...silalah serbu sementara stok masih ada.
Jangan pula 2-3 hari sebelum Raya baru nak terhegeh-hegeh shopping baju.

Diorang hantar delivery.
Bayaran pun boleh buat secara COD (cash on delivery)

Hari keesokkan sampai.
Dah beberapa kali saya order pun sampai esok terus.

Ok la...sampai di sini sajalah saya nak membebel...saya pun nak sambung shopping juga! 

**Bersempenaan dengan Ramadhan ini, kita pun boleh dapat FREE DELIVERY dengan pembelian minimum RM48  sahaja!

Nak tahu macam mana? Saya malas nak taip panjang2...jadi awak semua klik http://www.nile.com.my/page.php?.cd=76 je la ye...sekian! =P

Thursday, July 3, 2014

3 Julai : Hari Kelahiran Semula Ku - Felixia Yeap

Assalammualaikum.

Sejak beberapa bulan ini, dari saat saya bertekad sebulat hati mengenakan hijab walaupun sebagai seorang yang belum Islam hatinya, hingga ke saat ini (3 Julai, sekarang pukul 6 pagi baru lepas Sahur), di mana saya telah Islam di hati, cuma tinggal perasmian sebagai seorang Islam di atas kertas dan di depan 4 orang saksi...saya telah mengharungi pelbagai dugaan.

Bantahan.

Makian.

Sindiran.

Fitnah.

Penyisihan.

Tekanan.

Tetapi syukur Alhamdullilah...saya juga dapat sokongan yang begitu hebat, yang menyentuh hati dan sokongan positif inilah yang serba sedikit menyumbang kepada saya untuk terus beristiqamah.

Dan saya harus berterima kasih juga dengan kedegilan saya. 
Terkenal juga dengan kepala batu saya, saya tidak mudah mengalah. 

Ya...saya mengaku, banyak kali saya rasa tumpas, tewas dan menangis atas semua yang negatif dan kasar terhadap saya. 

Namun, saya tetap tidak tanggalkan hijab saya.

Saya tetap teruskan perjalanan. 

Saya bertuah kerana dikurniakan seorang ibu yang bukan sahaja tabah untuk membesarkan saya dan adik dalam keluarga, tetapi rahmat yang terbesar adalah apabila beliau, seorang yang bukan Islam, langsung tidak mengetahui tentang agama Islam (kecuali yang Islam tak boleh makan khinzir) dan seringkali disindir saudara mara yang lain kerana anak perempuannya bertudung sehingga ke muka depan suratkhabar dan sebagainya...tidak membantah, malah merestui keputusan saya ini apabila saya memberitahu beliau yang saya sedang mempelajari tentang agama Islam dan bercadang untuk memeluknya.
Ibu kata saya sudah banyak berubah lebih baik.
Ibu kata saya dah matang, dah dewasa akhirnya.
Dalam dialek Kantonis, bila saya bermanja dan menanya kenapa beliau merestui keputusan saya, beliau menjawab, "Sang seng jor lor, dai gor nui la...kwai jor hou dor."
Ibu saya senyum, dan saya menahan air mata.

Rata-rata, ramai mualaf yang dibuang keluarga dan disisihkan keluarga kerana keputusan yang sama, dan ada segolongan pula yang terpaksa menyembunyikan identiti mereka sebagai seorang Islam daripada keluarga dan orang ramai kerana takut dibuang keluarga dan disisihkan. 

Saya mengaku, jika ayah saya tidak meninggalkan kami sekeluarga, mungkin perkara yang sama akan berlaku pada diri saya. Tetapi Allah Maha Mengetahui. 

Mungkin ini juga salah satu hikmah dari penceraian ibu dan ayah.
(Ibu saya jauhhhh lebih bahagia sekarang juga, ALHAMDULLILAH!)

Ia memaksa saya untuk berdikari pada usia muda, menjaga adik sehingga saya habis SPM dan terus meninggalkan Ipoh untuk mencuba nasib seorang diri di Kuala Lumpur dengan hanya RM300 sebulan sementara saya belajar di sebuah IPTS. Apabila sudah dihentikan saluran duit satu hari, saya keluar bekerja kerana saya tidak ingin melihat ibu saya terus bersusah payah menggunakan duit simpanan beliau yang tidak seberapa untuk menyara kami adik-beradik. Tambahan pula, adik saya perlu (dan saya pastikan) menyambung pelajaran dan perlu wang untuk membiayai yurannya. 

Saya mula memikul tanggungjawab menyara keluarga.

Pada masa itu, saya tidak ada agama (saya dibesarkan di keluarga yang tidak percaya kepada mana-mana agama atau Tuhan), tidak ada apa-apa bimbingan agama...cuma berbekalkan nasihat dari ibu saya; iaitu jangan menyusahkan orang lain, jangan membiarkan mana-mana lelaki mengambil kesempatan, jangan berbuat jahat, jangan tertipu dengan orang di bandar dan jaga diri baik-baik.

Namun sebagai seorang naif yang tidak tahu apa-apa tentang dunia, tipu helah dan godaan manusia (Ya, keputusan SPM yang baik tidak menjamin anda akan selamat dengan tipu helah dunia)...saya juga mula terikut-ikut dengan orang di sekeliling saya. TETAPI, saya cuba sedaya upaya yang boleh untuk melindungi diri saya dan pada masa yang sama mencari nafkah untuk dihantar balik ke rumah untuk ibu dan adik. Saya kekalkan pendirian untuk tidak sentuh arak, rokok, atau dadah. 
Pernah banyak kali dipaksa, tetapi kedegilan saya untuk menurut paksaan dan suruhan orang lain menyelamatkan saya dari terjerumus sekali dengan yang lain.

Dengan mata saya sendiri saya sepanjang hampir 10 tahun saya terlibat dalam bidang modeling, saya pernah lihat pelbagai jenis manusia dan cara kehidupan yang dikatakan "mewah" dan bahagia.
Mewah juga disamakan dengan kebahagiaan. 
Orang di sekeliling saya pada masa itu kebanyakkannya mengukur kebahagiaan dengan kekayaan teman lelaki, apa parti yang paling "happening" yang mereka dapat pergi, rasa "happy" janji dapat minum dan mabuk, berapa yang boleh dikikis dari lelaki kaya yang memikat, dan kebanyakkan mendahagakan kemewahan dan dicari tanpa mempedulikan harga diri.

Tetapi bagi saya, itu bukan kemewahan yang saya cari. Sebab apa gunanya punyai kemewahan tetapi hidup rasa kosong, tidak bermakna dan bergelumangan dengan dosa?
Itu bukan kebahagiaan yang saya carikan.

Saya pernah cuba mencari Tuhan.
Cuba mendekati diri dengan Tuhan.

Saya pernah pergi ke gereja Katolik setiap Ahad petang selama 2 tahun.
Saya pernah cuba memahami agama Kristian.
Saya pernah cuba mencari makna dalam penyembahan berhala Dewa Kuan Yin dan sebagainya.
Saya juga pernah cuba mengamalkan amalan seorang penganut Buddha.

Tetapi hati saya tidak pernah merasa dekat dengan Tuhan.
Hati saya tidak pernah rasa tersentuh.

***Harap jangan salah faham, di sini saya cuma ingin menekankan bahawa saya rasa lebih dekat dengan agama Islam, dengan Allah SWT. Saya hanya menjelaskan apa yang saya rasa dari hati.

Sejak saya mula mengenali ajaran-ajaran agama Islam, saya lebih redha, lebih tenang dan lebih senang bersyukur dengan hidup yang serba sederhana.
Duit dan kemewahan tidak lagi menarik perhatian saya sepertimana dahulu. 
Saya tidak lagi rasa "impressed" atau teruja dengan kereta sport, bag mahal, kehidupan glamor, atau cita-cita tinggal di rumah besar dan mewah.

Ya, tidak dapat dinafikan, jika ada semua ini, bukan benda yang buruk, malah bonus kehidupan...tetapi wang dan kemewahan tidak dapat membeli rasa bertaubat, rasa ingin menjadi seorang yang lebih baik, ketenangan, keredhaan dan kebahagiaan.

Sepanjang hampir 7 bulan saya berhijab dan mengenali agama Islam, saya banyak menangis. 
Bukan dalam kesedihan, tetapi dalam rasa penyesalan kehidupan yang dulu dan rasa ingin bertaubat.

Seringkali saya merintih dalam bisikkan yang saya ulang tanpa henti, "Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa saya!"

Pada kali pertama saya melihat video pengislaman dan pengucapan seorang wanita, saya tidak dapat henti menangis.
Pada saya, dia amat bertuah kerana Allah SWT memilih dia untuk diselamatkan.

Masa itu...saya masih tidak tahu apa itu hidayah dan taufiq.

Dan pada hari ini, iaitu hari bersejarah dalam hidup saya...saya akan menjadi seorang Islam secara rasmi. 

3 Julai 2014, bersamaan dengan 5 Ramadhan 1435.

Saya yang telah Islam di hati (tanpa disedari), kini akan mengucapkan 2 kalimah syahadah saya di depan keluarga terdekat saya, dan juga para kenalan yang telah seringkali menyokong dan memberi galakkan pada saya supaya terus istiqamah.

Tidak ada sebarang media yang akan hadir.

Hari ini bukan hanya saja Hari Lahir saya...tetapi juga Hari Kelahiran Semula saya. 
Hari saya kembali akhirnya selepas 28 tahun mencari jalan pulang.



P.S: Saya masih berbangsa Cina, dan akan berkeras mengekalkan nama Cina yang diberi ibu saya. Nama Cina saya dalam bermaksud "Ketenangan, Keanggunan" atau di dalam bahasa Inggeris, "Silent Grace". 
Saya cuma akan menambah nama kurniaan dari mimpi saya di hadapan nama asal.


Terima kasih semua atas sokongan anda. =)

For more updates and info of my life as a new revert:


Wednesday, May 7, 2014

Your personality. ALL HERE.







If U were born on the 1st, 10th, 19th, 28th of any month U r number 1….
If U were born on the 2nd, 11th, 20th, 29th of any month then U r number 2…
If U were born on the 3rd, 12th, 21st, 30th of any month then U r number 3…
If U were born on the 4th, 13th, 22nd, 31st of any month then U r number 4…
If U were born on the 5th, 14th, 23rd of any month then U r number 5…
If U were born on the 6th, 15th, 24th of any month then U r number 6…
If U were born on the 7th, 16th, 25th of any month then U r number 7…
If U were born on the 8th,17th,26th of any month then U r number 8…
If U were born on the 9th,18th,27th of any month then U r number 9

Number 1
You are smart, straight talking, funny, stubborn, hardworking, honest,Jealous on competing basis, kind hearted, angry, friendly, authorities, Famous person… always want to be and regarded as first on people position, they are often like to be independent, will never be under others, self confident people!
You are most likely to fall in love in the younger age, but will get marry when you mature! You are likely to have problems with people who have opposite views
And you are most likely to take revenge over your enemies in a long time basis. You are a spender, but you will have a good profession in the future.
If you are guy you will be very popular that everybody will have mental attraction and respect at you. You can go anywhere from the local shop to the heart of the parliament because you are positive and well talented in numerous issues!! But in your life you will always have some people who will work hard to bring you & your name down. This is undercover!! Coz of your smart behavior you will be hated by some people too…
Your family life is very cool, you will have a very nice partner & wonderful children… You are pioneer, independent & original…
Your best match is 4,6,8 good match is 3,5,7 !!!

Number 2
No matter what, you will be loved by every one coz your ruler is the moon and every one loves the Moon. Well.. You are a person who day dream a lot, you have very low-self confidence, you need back up for every move in your life, you are very much unpredictable. Means you do change according to time and circumstances, kind a selfish, have a very strong sense of musical, artistic talent, verbal communication.
Your attitudes are like the Moon, comes to gloom and fade away so everybody can expect changes in you. You can be a next Mahatma Gandhi who does peace love or you can be a Hitler who wants to destroy the man kind and peace (I mean in the community and your own home).
If you really have a deep thought about your own believe in God you can feel the difference which will make you stronger! Most of the time your words are a kind of would be happening true! So without any knowledge you can predict the situation. You will become poets, writers, any Artistic business people!
You are not strong in love, so you will be there and here till you get marry.. If U r a girl you will be a responsible woman in the whole family. If U r a man you will involve in fights & arguments in the family or Vice-versa. Means you will sacrifice your life for the goodness sake of Your family…You are gentle , intuitive with a broad vision, a power behind the scenes, well balanced People!!!
Your best match is 2 ,5 ,9 no other people can put up with you !!!

Number 3
You are a person of hard hearted, selfish most of the times, religious, loves to climb up in your life. You always tend to have lots of problems within your family in the early stages but you will put up with everything.. You have the strong word power, pretty happy face.. So wherever you go always you have got what you wanted!!! And from the birth always wanted to work hard in order to achieve something.. You will not get anything without hardwork! When you reach a man/ woman age you want other younger once to listen to you because you want younger people to respect people older than them. You do set so many examples to others.
Generally you are not a cool person. It’s not easy thing dealing with you. A tough player you are! But once you like someone’s attitude then here you go, what can I say? It will be a lasting friendship. You always have respect from others.
Your life seems to have lots of worries and problems but sure they won’t be long.. you will always have brilliant kids!!! You love the money a bit too much so temptation will push you to endless trying and trying.. If you are a guy then it’s over. Looking after your family and help friends, so you will spend a life time just being generous and kind (except 21st born men). And number 3s you will
be such an example of how to be in the culture & life!!! If you are girl then you have good character and culture & hardworking attitude. You always follow.
You are a freedom lover, creative, ambition focused, a person who brings beauty , hope & joy to this world!!!
Your best match 6 ,9. Good match 1 ,3 ,5 !!!

Number 4
You are very stubborn too, very hard working but unlucky in important matters in life, very cool, helpful, you have rough word power.. Might put lots of people away from you, you may cause nuisance to others if you are a man, and you often understands others and their problems well. If you are a girl you are very good with studies and arts. If you are a guy you spend most of the time after girl friends (almost) at times, you will have sort of too much fun life with mates & girls. Your friends will spend your time & money and get away with their life and you will become empty handed and don’t know what to do… So be careful!! You love to spend anyway!!!
Your good will is you are always there to help family and friends. Tell you what you people are little gem! s, specially the girls.. You always fall in love in younger age as well. You often live with disappointments, for an example you have got a degree in some thing… but you will be unemployed.. or will do very ordinary jobs.
But you will take care of your family very well…All you need to be careful of people who will take advantage of your kind heart. And beware of your relations too..
You are radical, patient, persistent,a bit old-fashioned, you live with foundation & order…
Your best Match 1, 8. Good match 5 ,6 , 7 !!!

Number 5
You are very popular within the community, you can get things done by just chatting..to even enemies! You have a pretty good business mind, you are often have no-idea what is today is like, or tomorrow is like, you are a person who does anything when your head thinks “lets do this”. You will be famous if you open up a business, get involve in share dealings, music etc.. Very popular with sense of humor ,you are the one your friends and families will always ask for help, and you are the one actually get money on credit and help your friends. You will have more than 1 relationship, but when u get settle down you will be a bit selfish anyway. Coz your other half will have a pretty good amount of control in you, be careful! You tend to go for other relationships! Contacts even you are married at times ‘coz your popularity..
You are someone who get along with anyone coz the number 5 is the middle number.. Changes & freedom lovers you are! You are an explorer with magic on your face. You learn your life through experience and it’s your best teacher!!!
Your best match 1 ,2 ,9. Good match 6 ,8 !!!

Number 6
Ooopppss..you are born to enjoy.. You don’t care about others. I mean you are always want to enjoy your life time, you are a person.. You will be very good in either education or work wise or business management! You are talented, kind (but with only people who you think are nice), very beautiful girls and guys, popular and more than lucky with anything in your lives. All the goodness does come with you. Your mind and body is just made perfect for love.
You are lovable by any other numbers. But if you are a number 6 man, you will experience kind of looks from most girls and will involve in more than few relationships until you get married. If you are girl, most of you will get marry/engaged early. You are a caring person towards your family & friends .
If you miss the half-way mark then you are about to suffer physically and mentally. Generally you will lead a very good inner-home happiness with nothing short of. You are a person of compassion, comfort & fairness, domestic responsibility, good judgment, and after all you can heal this world wounds to make peace for every life coz you have the great power of caring talent to make this world of love one step further…
Your best match 1, 6, 9. Good match 4, 5 !!!

Number 7
You have got the attraction to anyone out there, you are realistic, very confident, happy, such a talented individual with your education, music, arts, singing, and most importantly acting too. You have real problems with bad temper! If you are a girl, you are popular with the subjects listed above.
You give up things for your parents. I mean you value your family status a lot, you will be in the top rank when you reach a certain age. If you are a guy you are popular with girls, you are a very talented too. Most of the number 7s face lots of problems with their marriage life.
Only a very few are happy. You have everything in your life, but still always number 7s have some sort of unfullfilness, such worries all their lifetime.
It’s probably the Lord given you all sort of over the standard humans talents and you are about to suffer in family life. So you need to get ready looking for a partner rather than waiting. If you don’t, then you might end-up single. So take care with this issue, ok?
You are wonderful, friendly, artistic, happy person.. You are born to contribute lots to this world!!!
Your best match is 2. Good matches are 1,4 !!!

Number 8
You are a very strong personality, there’s no one out there will understand you. You are very good at pointing your finger at some thing and say “this is what”.
You are more likely to suffer from the early ages. I mean poverty. If your times are not good you might lose either of your parent and end up looking after your entire family. You often suffer all the way in life.
The problems will not allow you to study further, but you will learn the life in a very practical way. You are the one who will fight for justice and may die in the war too. You are normally very reserved with handful of friends and most of the time live life lonely and always prepared to help others.
Well. once you get married (which is often late) then your bad lucks will go away a bit and you! u become safe. You will face un-expected problems such as :
the error, government, poisonous animals, accidents.
You are some one with great discipline, persistence, courage, strength which will take you to success. You are a great part of a family team. You are a fighter!
Your Best match 1 ,4, 8. Good match 5 !!!

Number 9
Hey…you guys are the incompatibles people in the world. You are so strong, physically and mentally… You are often have big-aims. You will work hard and hard to get there. Normally you suffer in the early age from family problems and generally you will have fighting life.. But when you achieve what you have done, it’s always a big task you have done! You are so much respected in the community, you are a person who can make a challenge and successfully finish the matter off.
You are very naughty in your younger age, often beaten up by your parents and involve in fights and you seemed to have lots of injuries in your life time. But when u grow you become calm and macho type.
Love is not an easy matter for you. You are good in engineering or banking jobs coz people always trust you.
Your family life is very good, but will have worries over your children.
Your such qualities are humanitarian, patient, very wise & compassionate.
You are born to achieve targets and serve every one all equally without any prejudice.
You are totally a role model to anybody in the world for a great inspiration.
Your Best match 3, 5, 6, 9. Good match 2

Tuesday, April 15, 2014

Bagaimana nak bergaya dan berbajet?

Duduk main laptop ni kadang-kadang bahaya juga...haha...sebab selalu online shopping je kerja...

Tapi tak mengapa kalau nak shopping dengan website ni, haaa....SEBAB website nile.com.my MURAH and semua barang pun ada! 

Sampai barang-barang dapur pun ada sekali...uihhhh...
Jadi kalau malas nak mekap and keluar shopping, beli je la dengan website ni.
Sampai pun cepat je.
Biasanya 1-3 hari dah sampai depan pintu rumah...tetapi untuk yang tinggal sekitar Lembah Klang, lagi cepat. 24 jam dah sampai...! 
Website ni buat 24 Hours COD style...bayar cash dekat abang yang hantar barang tu je terus...


Haa...abang ni tiba tanpa diduga...sebab terlalu cepat dan effisien. 


Barangan yang saya order kali ni. 


Excited lebih nak buka je parcel saya...ta-da!
Semuanya tak sampai RM250 pun. 

Kualiti pun bagus dan seperti yang tertera di gambar.

Sebenarnya, nile.com.my ni pun ada jual buku-buku,handphone accessories barangan untuk senaman, baju muslimah, dan pelbagai lagi.

Tapi kali ni, saya beli yang ni dulu...

Banyak lagi yang cantik-cantikkkkkk, rambang mata duk menghadap screen laptop saya tu nak pilih.



Yang putih tu sebenarnya dress, tapi saya guna je sebagai top labuh dan dipadankan dengan seluar warna yang terang sedikit macam biru ni dan clutch yang classy. Ala feminin dan chic sikit, dan sesuai untuk keluar jalan shopping dan hadiri event yang lebih kepada smart casual.

White dress: RM44.90
Blue pants: RM16.90
Sunglasses: RM16.50
Clutch: RM32.00



Yang ni pula style ala-ala funky and rock sikit...sesuai untuk yang lebih inginkan kelainan dan usia yang lebih muda.

Black top: RM22.20
Fake pockets pant: RM9.80

Harga-harga di nile.com.my saya dah check...confirm lebih murah dari luar dan kebanyakkan online website yang lain. 





Lain kali saya cuba pula shopping baju Muslimah...tergoda juga saya hari tu masa browsing...

Kalau nak tengok betapa giler rendah harga barang-barang yang lain, silalah try tengok sendiri. =D

But anda telah diberi amaran....MUAHAHHAHAHAHA~!


Website : www.nile.com.my
Hotlink : 1700-818-400 (panggilan dicas pada kadar biasa)
Email : enquiry@nile.com.my