Thursday, July 10, 2014

Karya Raisyyah : Biarlah Palestin menang!

Biarlah Palestin menang!

Hati ku tak diam meronta-ronta
melihat gambar dan berita
saudara-saudariku diseksa
dibedil dibunuh tanpa rasa
kasihan atau kemanusiaan
inilah dia...dunia akhir zaman

Ingin saja ku ke situ
membantu memberi apa yang perlu
diriku ini yang tidak punya
anak, suami dan keluarga
"Boleh saja!", teriak hati ku
bujang yang hanya ada seorang ibu

Ingin saja ku kata pada ibu ku yang tua 
bekalanku untukmu cukup sampai bila-bila
biarlah anak perempuan mu ini pergi
sesungguhnya semua orang akan mati
jika benar Allah tarik nyawaku di situ
maka syahid dan manislah pemergianku

Tidur ku di tilam empuk ini tak lena
hinanya ku selesa dan kenyang berbuka
bila di situ, mereka lari dari dibedil
namun apakah daya saya ini yang kerdil
hanya doa yang dapat ku beri
maafkan ku ini yang tidak seberani
saudara saudariku di situ yang berjuang
Ya Allah, biarlah Palestin menang!

- Sebuah karya oleh Raisyyah Rania Yeap -


#prayforPalestin
#prayforGaza
#prayforIslam
#prayforhumanity
#prayforpeace

CLICK FOR MORE :

58 comments:

  1. Saudara Muslimahku Raisyyah Rania Yeap, Allah tidak siakan niatmu yg murni.
    Terdapat atsar2(Hadith2) Nabi membawa maksud bahwa penduduk Palestine akan tetap di zalimi sehingga dtg satu kaum 'membawa panji2 hitam'. Yahudi tahu hadith2 ini, kerana itu mrk hebatkan kezaliman mrk(kerana takut mungkin yg membawa panji2 hitam skrg(ISIL) adalah yg dimaksudkan oleh Alhadith). Kita telah melihat tentera ISIL telah mengistiharkan Daulah Islamiah dan mrk membawa panji2 hitam(bendera, pakaian). Malangnya ada pihak yg bodoh mempertikaikan mrk, menudoh mrk bermcm2 dan membuat andaian atas kebodohan mrk sendiri, sdg Yahudi sebenarnya sdg takut skrg lalu membunoh seberapa ramai sblm sampai kebinasaan mrk. Jika BENAR tentera ISIL adalah yg di maksudkan dlm Alhadith, maka mrk tidak akan dapat dikalahkan. Ketahuilah 'tanda2' pertolongan Allah telah NYATA(bagi yg berilmu), kedatangan Imam Mahdi sangat hampir, kebinasaan Yahudi Israel sangat dekat. Itulah JANJI yg BENAR di dlm AlQuran dan Alhadith. ALLAHU AKBAR! WALILLAAHIL HAMD!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceteknya ilmu pengetahuan agama.... panji2 hitam tu ISIL??? encik, panji2 hitam tuu tentera yg akan turun bersama IMAM MAHDI tauuu.... bukan ISIL. isil sprtimana hamba2 Allah yg lain... sebagai tentera ALLAH....

      Delete
    2. *Jgnlah mudah menudoh org cetek ilmu, boleh jadi ia lebih dalam dari yg kamu duga
      *Jgnlah menyombong diri(tak masuk Shurga walau ada sebesar biji sawi perasaan sombong(maksud AlHadith)dan memperlekehkan org lain juga petanda sombong(maksud AlHadith).
      *Bacalah beratus ribu Hadith sebelum buat komen!
      *Tentang Imam Mahdi sendiri jika dibincangkan terdapat pro dan kontra!
      *Terdapat juga Ulamak menafikan Imam Mahdi. Ulamak2 tersebut bukan calang2 ilmunya seperti kita! Apakah kamu akan mengatakan mrk cetek ilmu?
      *Hakikatnya beratus ribu Hadith2 tersebut umpama 'puzzle', hanya yg berilmu, faham lagi diberi Hidayah dapat 'mencantumkannya' menjadi satu 'gambar' jelas!
      *Hadith2 tersebut datang di riwayatkan berbagai Perawi dan berbagai Matan. Tidak semua dikaitkan bersama Imam Mahdi. Yg TIDAK BERCANGGAH dikaitkan dgn 'panji2 hitam'.
      *Aku tidak mengatakan ISIL yg dimaksudkan, aku mengatakan "Jika BENAR", baca dan fahamkan sebelum tergesa2 menuduh, menyombong dan memperlekeh org lain! Jika semudah ini pun tak faham(lemah), jgn ada hati nak tunjuk pandai!
      *Hakikatnya, ilmu ini(siapa dimaksudkan 'panji2 hitam)di sisi Allah, jadi sesiapapun boleh coba dan mengharapkannya. Itu yg dilakukan ISIL!
      *Ulamak yg hebat Ilmunya pun tidak mengatakan seperti anda kerana mereka 'LEBIH FAHAM DAN MENDALAM ILMUNYA', hanya yg cetek merasa diri lebih dan betul! Wallaahu A'lam!

      Delete
    3. Kalau panji2 hitam itu ISIS/ISIL kenapa sesama Islam di Iraq dan Syria juga di serang dan dibunuh oleh mereka?
      Maaf Raissyah.. ini sabenarnya masaalah orang Islam selama ini iaitu perbalahan sesama sendiri.
      Niat murni anda tetap di berkati ALLAH.

      Delete
    4. Sebenarnya tak perlu bagi saya taip lagi disini, kerana sudah ada jawapannya bagi yg faham. Saya tak cakap 'panji2 hitam' yg dimaksudkan adalah ISIS/ISIL, "jika BENAR", artinya kemungkinan(mungkin ya, mungkin disebaliknya). Semuga FAHAM, kerana telah diulang 2 kali.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. In sha allah mereka akn menang...ada hikmah d sebalik yg berlaku.kita hanya mampu berdoa moga rakyat Palestin aman damai...dan moga Allah turunkan bala kpd Israel yg zalim dan kejam itu...

    ReplyDelete
  3. berpandukan pd artikel di bwh ni , saudari sudahpun dpt pahala kebaikan


    Allâh Subhanahu wa Ta’ala berfirman, ’Jika hamba-Ku berniat mengerjakan kebaikan, maka Aku menuliskan baginya satu kebaikan selagi ia tidak mengerjakannya. Jika ia sudah mengerjakannya, Aku menuliskan baginya sepuluh kali kebaikannya itu. Jika ia berniat mengerjakan kesalahan, maka Aku mengampuninya selagi ia tidak mengerjakannya. Jika ia sudah mengerjakan kesalahan tersebut, maka Aku menulisnya sebagai satu kesalahan yang sama.” Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, ”Para malaikat berkata, ’Wahai Rabb-ku, itu hamba-Mu ingin mengerjakan kesalahan –Dia lebih tahu tentang hamba-Nya-.’ Allâh berfirman, ’Pantaulah dia. Jika ia mengerjakan kesalahan tersebut, tulislah sebagai satu kesalahan yang sama untuknya. Jika ia meninggalkan kesalahan tersebut, tulislah sebagai kebaikan untuknya, karena ia meninggalkan kesalahan tersebut karena takut kepada-Ku.’” Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, ”Jika salah seorang dari kalian memperbaiki keislamannya, maka setiap kebaikan yang dikerjakannya ditulis dengan sepuluh kebaikan yang sama hingga tujuh ratus kali lipat dan setiap kesalahan yang dikerjakannya ditulis dengan satu kesalahan yang sama hingga ia bertemu Allâh.”[2]

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, ana seorg blogger baru, sebelum ini, ana sering bertamu di blog saudari Raisyyah. Ada antara perkongsian ente yang memberi inspirasi kepada ana untuk mula berjinak dalam dunia blogging. Terima kasih ana ucapkan. Jika tidak keberatan, singgahlah bertamu di blog ana. Wasalam.

    ReplyDelete
  5. Semoga kemenangan berpihak kepada yang batil

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kena ni? orang berdoa kemenangan bagi pehak benar. yang dia buboh batil. Pening la.....pening la.

      Delete
    2. Silap taip kot kakak ni.husnuzon..

      Delete
    3. yg HAK la kak.. silap type la tu kn.. :)

      Delete
    4. Hahaha...akak ni main tulis je...tau ke mksd BATIL tu....ehehe...niat dia baik cuma dia x tau apa yg dia tulis tu...

      Delete
    5. mungkin batil yang dimaksudkan (berani berjuang dan berjihad utk menegakkan kebenaran dan menentang) allahua'lam

      Delete
  6. Saudara Muslimahku Raisyyah Rania Yeap, maaf jika terlambat mengatakan, "Segala Puji hanya bagi Allah atas keIslamanmu." Jika tidak kerana keadaan tidak mengizinkan. tentu aku akan menemuimu utk memilikimu. Aku doakan engkau menemui jodoh hamba yg Saleh, dikurniai cahayamata yg Soleh dan Solehah, kekal hingga akhir hayat. Aku dapati, bangsa Cina menjadi Muslim/Muslimah yg 'HEBAT'. Aku percaya engkau telah menginfaqkan kurniaan Allah pdmu dgn menyumbang bagi saudaramu, Arab Palestine. Ku cadangkan pdmu, jika dapat kamu buat sekolah khas utk saudara baru. Mrk diperdalami kefahaman Islam, kemudian berdakwah. Kamu juga boleh 'mengIslamkan' ramai lagi dari ilmu, sejarah, contoh, charisma dan kebijaksanaan yg kamu miliki. Jumpa di Shurga Insya Allah. Ilal liqaak, jazaaki llaahu khoiroo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga kamu juga ketemu jodoh yg solehah dan dikurniakan zuriat soleh/solehah :-)

      Delete
    2. Aamiin....Alhamdulillaah, semuga kamu juga Aamiin....alangkah mulianya hatimu....alangkah beruntungnya sesiapa yg memilikimu....

      Delete
  7. Alhamdulillah...at last can see you in hijab..means no in unappropriate mode..hoping all those photo deleted..dont try to pull ourself into commited sin. Nowday youre such a clean white sheet..no sins..keep istiqamah..coz our iman like a thin onion skin..pray you and the rest muslim in blessing of HIM..salam

    ReplyDelete
  8. Palestine , tomorrow will be free

    ReplyDelete
  9. Masyaallah..terharu dengan karya diatas..walaupun baru memeluk islam..tapi berkobar-kobar ingin membantu saudara2 islam disana..alhamdulillah..terus berjuang dan istokomah

    ReplyDelete
  10. Insyaallah...Palestin akan menang

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum ya saudari budiman, masyaAllah luahan seorang baru mengenali Islam tapi penuh dan padat dgn. rasa kasih dan cinta kpd. Allah dan Rasul serta kpd. orang2 mukmin yg. ditindas.
    Bukannya mudah nak punyai perasaan yg. sebegini. Tak pernah juga saya terdengar kata indah dan luahan hati yg keluar dari mulut seorang ustaz/ alimulamak Malaysia.
    Kata2 indah dan merangsangkan sangat2 memberi kesan hingga menusuk kehati.
    Inilah yg dikatakan petunjuk dari Allah. Diberikan kpd. siapa yg dikehendakinya. Saudari telah berusaha dgn. begitu gigih. Maka janji Allah pasti berlaku.
    Saya sgt berharap semoga banyak lagi tulisan seumpama ini dibuat dapat kita sama2 mengambil manafaat. Semoga Allah berkati usaha saudari.
    WAllahua`lam.

    ReplyDelete
  12. Subhanallah cantiknya gmbr rania di profile tu..
    kita sama2 doakan yg terbaik utk mereka di sana. kerana Islam tetap menang di hati mereka,in sha Allah syurga terbentang luas andai mereka syahid, manakala israel kafir kita tk pasti lg mcmana nasib mereka nanti.

    ReplyDelete
  13. Dari Abu Hurairah Ra .. bahwasanya Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda, "Tidaklah akan terjadi qiamat, sehingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi, Apabila kaum Yahudi itu bersembunyi di balik batu dan pohon kayu, lalu batu dan pohon kayu itu berkata. "Hai orang Islam. inilah orang Yahudi ada di belakang saya. Kemarilah! Dan bunuhlah ia!, kecuali pohon gharqad (sejenis pohon yang berduri), karena sesungguhnya pohon ini adalah dari pohon Yahudi (oleh sebab itu ia melindunginya). (HR. Bukhari Muslim).

    Keterangan Hadits ini memberikan harapan yang sangat besar kepada kaum Muslimin dan menjanjikan kemenangan mereka dalam memerangi orang-orang Yahudi. Jadi walaupun orang- orang Yahudi merencanakan dan berusaha sekuat tenaga untuk membunuh dan menyesatkan Umat Islam, namun akhirnya kaum Yahudi akan binasa juga di dalam kepungan Umat Islam. Umat Islam akan membunuh dan menghapuskan kaum Yahudi yang ada di permukaan bumi ini dan Umat Islam akan ditolong oleh makhluk-makhluk Allah yang lain, sehingga batu dan pohon kayu pun akan memberi pertolongan kepada mereka.

    SUMBER : http://al-syahbana.blogspot.com/2013/09/beginilah-keadaan-umat-islam-di-akhir.html#ixzz377MaBALy

    ReplyDelete
  14. does it ever cross your mind that israel has casualties too? or are you just...choosing sides now that you're one of them...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Israel in the Media vs. Reality. Please watch.
      https://www.facebook.com/photo.php?v=608918679227157

      Delete
    2. Sure, if a murderer breaks into your house to kill your family, just sit back and chill. Do nothing ok. Because that's exactly what you're expecting these Palestinians to do. Read up bro, and use some common sense if you have any.

      Delete
    3. Bro Murphy chow, I am actually appalled by your lack on knowledge with the rhetorical qtn u gave. May I suggest that u to get all e fact before u accuse pple just because of religion. Cause if u do then u r just being bias n being an ignorant. We Muslims condemn anything which is wrong even if e other person is a Muslims themselves. Whilst we Muslims do have extremists even other religion have them as well. Unknown to most of us that the ones which are attacking the Palestians now are the Jews Zionist. Every religion have them. Go google on it. I really hope it was just an error from u but if its not then u r just being a sour grape. Aa to date only 10-15 Israelist have been injured and only ONE seriously injured while but near to 500 or maybe even more Palestians have been killed. This is not defending themselves aa they keep saying, this is massacre. A baby was burnt alive, an elderly lady waa killed by e missiles attack and kids below the age of 12 r being hunted n killed n even jailed just because they r Palestians living in Gaza. Its against UN law but well nobody ia stopping them. Pls bro, do check out the real media instead of what we see on propaganda media. I end of here with wishing u enlightenment n peace bro. I meant no harm n shud u feel hurt with what I said, my sincere apology

      Delete
    4. Well said Adam Osman. Thank you. Saudari baru ku Felixia Raisyyah, Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..

      Delete
  15. Moga kemenengan berpihak pada Palestin

    ReplyDelete
  16. Jangan berhenti berdoa utk saudara2 kita disana...

    ReplyDelete
  17. assalam sis..
    tersentuh baca ..
    terharu kerana sis begitu mencintai Islam sehingga berniat syahid demi mempertahankan agamanya..
    Tapi percayalah, Islam akan menang..mari sama2 jadi sebab kemenangan islam
    Mari sama2 baiki diri agar masyarakat menjadi lebih baik.
    Barulah Allah mendengar doa kita, mempercepat kedatangan penyelamat itu, AlMahdi AlMuntazar..ikuti blog sy mengupas mengenai AlMahdi secara bersiri mulai hari ini..

    http://adilahisharudin.blogspot.com/2014/07/muqadimah-imam-mahdi-dan-rahsia.html

    ReplyDelete
  18. Biarlah mereka menang didunia tapi tidak diakhirat..
    Biarlah allah saje yang menghukum mereka (palestin) terutama pada yang menganiaya anak-anak kecil ini..
    Mereka berani sekarang tapi tidak pada hari kiamat..
    Amin ya rabbil alamin

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Berita2 seperti ini belum boleh disahkan kerana kita tau apa juga medium berita, belum tentu benar, boleh juga fitnah dari musuh sendiri. Selagi bukan kita sendiri kesana, bersemuka dgn 'pemimpin tertinggi' dimaksudkan, bertemu empat mata dan dengar dari mulut beliau sendiri, berita ini belum tentu dan agak mustahil kebenarannya.Wallaahu A'lam!

      Delete
    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Terjemahan di dalam bahasa Melayu bermaksud:
    [Al-Isra':4] Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) DUA KALI, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.

    [Al-Isra':5] Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang PERTAMA dari dua itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah** dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.......(**Kisah pembebasan BaitulMaqdis oleh pahlawan Islam agung Salehuddin Al-Ayubi)

    [Al-Isra':6] Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.

    [Al-Isra':7] Jika kamu berbuat kebaikan, (maka) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) KALI KEDUA, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada KALI YG PERTAMA; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.

    Dan di akhir perbualan kami, rakan saya berkata pada saya, tentera Al-qassam (Palestine) sedikitpun tidak akan gentar malah yakin seyakin-yakinnya akan janji-janji Allah bahawa BaitulMaqdis akan dibebaskan buat kali KEDUA oleh pejuang2 Islam yang benar, dan Israel akan diberikan penghinaan/kemusnahan yang selayakknya..............

    ReplyDelete
  23. semoga kemenangan berpihak kpd palestin.. aamiin

    ReplyDelete
  24. Great blog ! I appreciate you and I would like to read your next post.
    Female models

    ReplyDelete
  25. Salam; Hope for Peace

    Welcome greatly with legacy on your human qualities, as being a muslim. I readed about you converting on this page:
    http://www.14publications.com/blog/chinese-playboy-bunny-reverts-to-islam-keeps-chinese-name/

    I would be happy to give you some websites to keep your heart refreshed and learn more deeper about Islam, hope you can good english lo. The reason i comment is that i just did a visit on your facebook page, saw writings for cause of Gaza brothers and sisters, plus we really admire Muslims from that part of world so called China and interested on Chinese history[me] and focus on china, because one goes probably a lot of hardship to get to Islam.

    I hope this comment mine in this holy month of Ramadhan make you really happy, to have stuff to do, and i really liked that you read months and sacrificed time and energy and hard events to become a Muslim. Was really interested to give you some links to further strengthen your knowledge, and Fatima al-Zahra peace be upon her for sure really happy for you. This website is good al-islam.org for research on islam, This for news presstv.com, this for knowledge; wisdom words hadithdatabank.com or hadith.net, praytime.info for prayer, timeline on Islamic history http://www.al-islam.org/timeline/timeline.html, you can scroll right and left;).

    If you like it i like to introduce for you also best books; state of the art, possible and personalities, I myself always remember this that read everything and than chose, or choose the best. Internet is a good place to do research nowadays. Hope for an answer, In the holy Quran it is written we should trust in God, so trust, and continue your research on the field.

    If you mix in mixer happiness and sadness, that's how i feel when sending you this mail, basically nothing special.

    Duas

    ReplyDelete
  26. Salam Sdri Raisyyah Rania Yeap! Alhamdulillaah dlm salah satu video sdri mengatakan telah berpunya! Bolehkah beritau, bilakah sdri akan bernikah? Saya percaya ramai ingin tau berita gembira ini! Saya cadangkan seberape segera!

    ReplyDelete
  27. hi I translate your page in Persian Wikipedia.



    ReplyDelete
  28. Alhamdulillah...tiada apa yg paling indah selain terhasilnya nukilan ikhlas dari hati seperti ini. All the best in the name of Islam...and may Allah bless us!

    ReplyDelete
  29. Alhamdulillah. You are back. Missed your writing.

    ReplyDelete
  30. Deeply touching. I just know you from a news media reporting your conversion and find your blog. May Allah always guide you and guide people through your representation of Islam. Amin.

    ReplyDelete
  31. sukanya sy baca karya awak..do more pls!! InsyaAllah, satu hari nanti Palestine akan bebas..doa bt mereka..

    ReplyDelete
  32. semoga kemenangan milik Palestine

    ReplyDelete
  33. Sesiapa menguasai Palestin, dia menguasai dunia **Salahudin bin ayubi**

    ReplyDelete
  34. First, saya senang sekali mendengar kabar kalau anda memakai jilbab dari media. Selamat datang di ISLAM my sist. Semoga selalu dalam bimbingan dan rahmat-NYA.
    Untuk Gaza, cukup didoakan saja. Semoga ALLAH merahmati dan melindungi saudara saudara kita dipalestine.
    Namun, untuk berpartisipasi lebih real, lets donate for gaza... :)

    Donasi untuk alat kesehatan RS Indonesia di Gaza:

    BCA 686.0153678
    BSM 700.1352.061
    BNI Syariah 08.111.929.73
    BRI 033.00521.15
    BMI 301.00521.15
    Mandiri 124.0008111925
    Medical Emergency Rescue Committee

    Donasi untuk amanah kemanusiaan gaza:

    BSM 700.2905.803
    BCA 686.033.5555
    Mandiri 124.000.8111925

    Medical Emergency Rescue Committee
    Info: 0811990176
    @RSINDONESIA
    www.mer-c.org

    Assalammu'alaikum
    Hadii.abdul

    ReplyDelete
  35. saya amat menghargai niat baik tu..semoga Palestine menang..itu yang terbaik buat kita semua

    Entri terbaru saya dalam Blog Hero Borneo

    ReplyDelete
  36. just to say we love you...
    Allah love you
    always love u...

    ReplyDelete
  37. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete