Thursday, July 3, 2014

3 Julai : Hari Kelahiran Semula Ku - Felixia Yeap

Assalammualaikum.

Sejak beberapa bulan ini, dari saat saya bertekad sebulat hati mengenakan hijab walaupun sebagai seorang yang belum Islam hatinya, hingga ke saat ini (3 Julai, sekarang pukul 6 pagi baru lepas Sahur), di mana saya telah Islam di hati, cuma tinggal perasmian sebagai seorang Islam di atas kertas dan di depan 4 orang saksi...saya telah mengharungi pelbagai dugaan.

Bantahan.

Makian.

Sindiran.

Fitnah.

Penyisihan.

Tekanan.

Tetapi syukur Alhamdullilah...saya juga dapat sokongan yang begitu hebat, yang menyentuh hati dan sokongan positif inilah yang serba sedikit menyumbang kepada saya untuk terus beristiqamah.

Dan saya harus berterima kasih juga dengan kedegilan saya. 
Terkenal juga dengan kepala batu saya, saya tidak mudah mengalah. 

Ya...saya mengaku, banyak kali saya rasa tumpas, tewas dan menangis atas semua yang negatif dan kasar terhadap saya. 

Namun, saya tetap tidak tanggalkan hijab saya.

Saya tetap teruskan perjalanan. 

Saya bertuah kerana dikurniakan seorang ibu yang bukan sahaja tabah untuk membesarkan saya dan adik dalam keluarga, tetapi rahmat yang terbesar adalah apabila beliau, seorang yang bukan Islam, langsung tidak mengetahui tentang agama Islam (kecuali yang Islam tak boleh makan khinzir) dan seringkali disindir saudara mara yang lain kerana anak perempuannya bertudung sehingga ke muka depan suratkhabar dan sebagainya...tidak membantah, malah merestui keputusan saya ini apabila saya memberitahu beliau yang saya sedang mempelajari tentang agama Islam dan bercadang untuk memeluknya.
Ibu kata saya sudah banyak berubah lebih baik.
Ibu kata saya dah matang, dah dewasa akhirnya.
Dalam dialek Kantonis, bila saya bermanja dan menanya kenapa beliau merestui keputusan saya, beliau menjawab, "Sang seng jor lor, dai gor nui la...kwai jor hou dor."
Ibu saya senyum, dan saya menahan air mata.

Rata-rata, ramai mualaf yang dibuang keluarga dan disisihkan keluarga kerana keputusan yang sama, dan ada segolongan pula yang terpaksa menyembunyikan identiti mereka sebagai seorang Islam daripada keluarga dan orang ramai kerana takut dibuang keluarga dan disisihkan. 

Saya mengaku, jika ayah saya tidak meninggalkan kami sekeluarga, mungkin perkara yang sama akan berlaku pada diri saya. Tetapi Allah Maha Mengetahui. 

Mungkin ini juga salah satu hikmah dari penceraian ibu dan ayah.
(Ibu saya jauhhhh lebih bahagia sekarang juga, ALHAMDULLILAH!)

Ia memaksa saya untuk berdikari pada usia muda, menjaga adik sehingga saya habis SPM dan terus meninggalkan Ipoh untuk mencuba nasib seorang diri di Kuala Lumpur dengan hanya RM300 sebulan sementara saya belajar di sebuah IPTS. Apabila sudah dihentikan saluran duit satu hari, saya keluar bekerja kerana saya tidak ingin melihat ibu saya terus bersusah payah menggunakan duit simpanan beliau yang tidak seberapa untuk menyara kami adik-beradik. Tambahan pula, adik saya perlu (dan saya pastikan) menyambung pelajaran dan perlu wang untuk membiayai yurannya. 

Saya mula memikul tanggungjawab menyara keluarga.

Pada masa itu, saya tidak ada agama (saya dibesarkan di keluarga yang tidak percaya kepada mana-mana agama atau Tuhan), tidak ada apa-apa bimbingan agama...cuma berbekalkan nasihat dari ibu saya; iaitu jangan menyusahkan orang lain, jangan membiarkan mana-mana lelaki mengambil kesempatan, jangan berbuat jahat, jangan tertipu dengan orang di bandar dan jaga diri baik-baik.

Namun sebagai seorang naif yang tidak tahu apa-apa tentang dunia, tipu helah dan godaan manusia (Ya, keputusan SPM yang baik tidak menjamin anda akan selamat dengan tipu helah dunia)...saya juga mula terikut-ikut dengan orang di sekeliling saya. TETAPI, saya cuba sedaya upaya yang boleh untuk melindungi diri saya dan pada masa yang sama mencari nafkah untuk dihantar balik ke rumah untuk ibu dan adik. Saya kekalkan pendirian untuk tidak sentuh arak, rokok, atau dadah. 
Pernah banyak kali dipaksa, tetapi kedegilan saya untuk menurut paksaan dan suruhan orang lain menyelamatkan saya dari terjerumus sekali dengan yang lain.

Dengan mata saya sendiri saya sepanjang hampir 10 tahun saya terlibat dalam bidang modeling, saya pernah lihat pelbagai jenis manusia dan cara kehidupan yang dikatakan "mewah" dan bahagia.
Mewah juga disamakan dengan kebahagiaan. 
Orang di sekeliling saya pada masa itu kebanyakkannya mengukur kebahagiaan dengan kekayaan teman lelaki, apa parti yang paling "happening" yang mereka dapat pergi, rasa "happy" janji dapat minum dan mabuk, berapa yang boleh dikikis dari lelaki kaya yang memikat, dan kebanyakkan mendahagakan kemewahan dan dicari tanpa mempedulikan harga diri.

Tetapi bagi saya, itu bukan kemewahan yang saya cari. Sebab apa gunanya punyai kemewahan tetapi hidup rasa kosong, tidak bermakna dan bergelumangan dengan dosa?
Itu bukan kebahagiaan yang saya carikan.

Saya pernah cuba mencari Tuhan.
Cuba mendekati diri dengan Tuhan.

Saya pernah pergi ke gereja Katolik setiap Ahad petang selama 2 tahun.
Saya pernah cuba memahami agama Kristian.
Saya pernah cuba mencari makna dalam penyembahan berhala Dewa Kuan Yin dan sebagainya.
Saya juga pernah cuba mengamalkan amalan seorang penganut Buddha.

Tetapi hati saya tidak pernah merasa dekat dengan Tuhan.
Hati saya tidak pernah rasa tersentuh.

***Harap jangan salah faham, di sini saya cuma ingin menekankan bahawa saya rasa lebih dekat dengan agama Islam, dengan Allah SWT. Saya hanya menjelaskan apa yang saya rasa dari hati.

Sejak saya mula mengenali ajaran-ajaran agama Islam, saya lebih redha, lebih tenang dan lebih senang bersyukur dengan hidup yang serba sederhana.
Duit dan kemewahan tidak lagi menarik perhatian saya sepertimana dahulu. 
Saya tidak lagi rasa "impressed" atau teruja dengan kereta sport, bag mahal, kehidupan glamor, atau cita-cita tinggal di rumah besar dan mewah.

Ya, tidak dapat dinafikan, jika ada semua ini, bukan benda yang buruk, malah bonus kehidupan...tetapi wang dan kemewahan tidak dapat membeli rasa bertaubat, rasa ingin menjadi seorang yang lebih baik, ketenangan, keredhaan dan kebahagiaan.

Sepanjang hampir 7 bulan saya berhijab dan mengenali agama Islam, saya banyak menangis. 
Bukan dalam kesedihan, tetapi dalam rasa penyesalan kehidupan yang dulu dan rasa ingin bertaubat.

Seringkali saya merintih dalam bisikkan yang saya ulang tanpa henti, "Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa saya!"

Pada kali pertama saya melihat video pengislaman dan pengucapan seorang wanita, saya tidak dapat henti menangis.
Pada saya, dia amat bertuah kerana Allah SWT memilih dia untuk diselamatkan.

Masa itu...saya masih tidak tahu apa itu hidayah dan taufiq.

Dan pada hari ini, iaitu hari bersejarah dalam hidup saya...saya akan menjadi seorang Islam secara rasmi. 

3 Julai 2014, bersamaan dengan 5 Ramadhan 1435.

Saya yang telah Islam di hati (tanpa disedari), kini akan mengucapkan 2 kalimah syahadah saya di depan keluarga terdekat saya, dan juga para kenalan yang telah seringkali menyokong dan memberi galakkan pada saya supaya terus istiqamah.

Tidak ada sebarang media yang akan hadir.

Hari ini bukan hanya saja Hari Lahir saya...tetapi juga Hari Kelahiran Semula saya. 
Hari saya kembali akhirnya selepas 28 tahun mencari jalan pulang.



P.S: Saya masih berbangsa Cina, dan akan berkeras mengekalkan nama Cina yang diberi ibu saya. Nama Cina saya dalam bermaksud "Ketenangan, Keanggunan" atau di dalam bahasa Inggeris, "Silent Grace". 
Saya cuma akan menambah nama kurniaan dari mimpi saya di hadapan nama asal.


Terima kasih semua atas sokongan anda. =)

For more updates and info of my life as a new revert:


586 comments:

  1. Alhamdulillah....sangat tersentuh akak membacanya...even yang lahir Islam pun belum tentu rasa apa yang Fel rasa....Moga terus istiqomah...Akak doakan....

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..
    Semoga Allah mudahkan segala urusan, insyaAllah..
    Stay strong, sis! :)

    ReplyDelete
  3. Saya kagum dengan tekad dan niat anda. Semoga Allah SWT merahmati dan melindungi anda. Amin

    ReplyDelete
  4. ALHAMDULILLAH, SEGALA PUJI BAGI ALLAH YANG MENGURNIAKAN HIDAYAH, YANG MEMBOLAK BALIKKAN HATI, SESUNGGUHNYA PERJALANAN SIS RANIA YEAP (yang itu saja saya tahu.hihi) MENJADI SUATU RENUNGAN UNTUK MEREKA YANG LAHIR SEBAGAI MUSLIM SEPERTI SAYA. MENJADI ASBAB UNTUK KAMI SYUKURI NIKMAT IMAN DAN ISLAM, DAN AKAN BERUSAHA MEMBAIKI DIRI AGAR DAPAT MENARIK ORANG2 YANG SAYA SAYANGI KE JALAN YANG BENAR INI..welcome home sis! may Allah give you strenght as never before to face all the challenges coming. you are so lucky that mom's support is the most vital for new muslim revert like you. with her bless, u will be stronger to face anything. Much love from your new muslim sister, adilah. @adilahisharudin.blogspot.com @sihatitubahagia.blogspot.com @ @herbal-nutrition.net/Adilah90 :-))

    ReplyDelete
  5. Alhamdullilah..... Semoga menjadi muslimah yg sejati Dan lebih istiqamah.... Amin...

    ReplyDelete
  6. Alhamdulilah..felixia yeap.. walaupun kamu saudara baru dalam islam tp saya akui kamu lebih hebat dari diri ini yg masi tidak sempurna .

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah,
    Semoga semuanya berjalan dengan lancar dan diberkati Allah,
    Semoga terus Istiqomah ye? ^_^

    ReplyDelete
  8. Subhanallah. Bersyukur Felixia telah dipilih oleh Allah untuk menerima taufikNya. Tahniah Felixia atas pengislamanmu. Betul kata O'gosh, tak semua dapat nikmat Islam seperti yang Felixia rasakan. Rahmat untukmu Fel. :)

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah
    moga tabah menghadapi dugaan untuk menjadi manusia yang lebih baik
    anda juga beruntung kerana mempunyai ibu yang terus menyokong anda
    jangan lupa doakan jug ibu anda untuk memeluk agama Islam. pastinya kita akan bahagia bila yang tersayang turut masuk syurga bersama

    ReplyDelete
  10. RANIA FELIXIA YEAP?? Alhamdulillah. .. hope jmpa suami yg dapat membimbing, bkn merosakkan... I am so happy kawannnn...

    ReplyDelete
  11. kamu sangat tabah. semoga Allah melimpahi rahmat ke atas mu saudara islam ku.

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah..Allahu Akhbar...
    Awak terpilih Felixia...
    Selamat Kembali kpd Fitrah

    ReplyDelete
  13. Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah...Selamat Kembali..saudariku..=)

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah..Allah maha mengetahui segalanya..semoga dipermudahkan dalam segala ibadah..

    even saya,yg asalnya memang Islam,baharu sekarang berpaut dengan keindahan Islam,kenapa? kerana kami mudah lupa,bukan maknanya kami dilahirkan Islam kami kenal ISLAM,tetapi,kami juga perlu mencari keredhaan Allah secara istiqamah...wallahualam..

    ReplyDelete
  16. hope felixia yeap dpt pngaruhi lbih rmai non-muslim di luar sana utk mndalami islam jga...
    just like yusuf islam@cat steven...

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah..tahniah kak Rania Felixia Yeap..HIDAYAH HAK MILIK ALLAH..Dia akan berikan kepada sesiapa yang Dia kehendaki.dan kamu terpilih salah seorang daripadanya untuk menerima hidayah.berbahagialah kamu dalam Islam dan sentiasa beristiqamah di dalamnya.

    ReplyDelete
  18. YaAllah...sebaknya hati bila membaca luahan hati Rania... Syukur alhamdulillah....

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah...rasa sebak pula saya baca. Saya amat kagum dgn akak felixia.semoga diberi kekuatan utk akak menjalani hidup sebagai seorang muslim.. :)

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah..Allahu Akhbar..Selamat kembali kepada fitrah wahai saudara baru ku.Tersentuh benar hati ini bila membaca hingga mengalir airmata..apapun akak doakan Rania sentiasa diberkati Allah dan menjadi muslimah idola setiap wanita diluar sana.Terima setiap pujian dan kejian dengan bersabar ye dik,adat hidup manusia memang begitu ada yg suka ada yg tidak suka..apa yg utama adalah mengejar cinta Allah dan sentiasa mencari keredhaanNYA..Semoga Rania sentiasa diberkati Allah dan dimurahkan rezeki selalu..Aamiin.. SELAMAT HARI LAHIR..

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah.. semoga anda terus istiqomah dan dipermudahkan Allah dalam setiap urusan awak. Semoga awak diberi pengakhiran yang baik. Amin

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah.....Allahuakbar....! :) Limpahkan rezekimu ya Allah,kepada saudariku ini.

    ReplyDelete
  23. Subhanallah..
    Alhamdulillah..
    Allahu Akbar..
    Sesungguhnya hanya agama Islam, agama yang diredhai oleh Allah Swt..

    ReplyDelete
  24. Alhamdulillah... semoga anda akan lebih tabah & kuat utk menghadapi ujian yang bakal mendatang...

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah, bergetar jiwa baca. Syukur Allah memilihmu untuk kembali kepadaNya. Doakan orang Islam yang lain mengikuti jejak langkahMu. Sesungguhnya aku malu denganmu.

    ReplyDelete
  26. alhamdulillah..tahniah kak felixia.. semoga terus menjadi inspirasi kepada orang lain tentang indahnya Islam.. Have faith in Allah. Ignore those bad comments. Jangan down.. learn slowly. apply slowly and be a better muslim from day to day. ramai support. kalau tkde orang support pun Allah kan ada. :) sy tengok ramai orang suruh kak felixia buang gambar sexy, stop selfie, jgn sambut birthday pakai lilin lah apa lah, kalau tk faham tanya ustaz ustazah terus je.. take your time but don't stop learning. :) we love you.. p/s : kalau ada masa kak felixia bacelah novel ramlee awang mursyid, tajuknya sunan, atau apa2 novel beliau yang ada watak sunan. sangat isnpiring pasal islam..

    ReplyDelete
  27. Alhamdulillah ☺. Selamat menyambut hari kelahiran. Untungnya dipilih Allah SWT. Saya mendoakan yang terbaik untuk awak
    Wow, Silent Grace ��
    -Nik-

    ReplyDelete
  28. Sangat bangga dengan anda felixia..

    ReplyDelete
  29. Alhamdulillah ...... Kami akan sentiasa beri support pada akk.........

    ReplyDelete
  30. Cerita hang sama cam Aliza Kim, hang ada kenai ka dia? Dari kerja modeling dan hidup tak tentu arah akhirnya dapat ketenangan setelah menjumpai Islam. Tahniah kat hangpa. Harap terus istiqamah dalam mendalami agama Islam. Selamat menjalani ibadah puasa

    http://baca-blogspot.blogspot.com/2014/01/kisah-benar-model-antarabangsa-aliza.html

    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah, masyaAllah tersentuh sgt baca kisah hidup awak cik rania felixia, selamat dtg saudara baru, smoga rahmat Allah xputus2 tercurah pada mu, tahniah kerana telah memilih jln yg benar..

    ReplyDelete
  32. Alhamdulillah. Just tukar gambar kat atas tu jer. :)

    ReplyDelete
  33. Alhamdulillah my sister. Selamat kembali kepada fitrah. We know you are strong.. istiqomah.. and Salam Ramadhan

    ReplyDelete
  34. Alhamdulillah. Doa saya sekeluarga - Semoga Felixia dikurniakan kehidupan baru yang lebih baik, keimanan yg tinggi kpd Allah swt serta menjadi Muslimah yg berjaya dunia akhirat, InsyaAllah.

    ReplyDelete
  35. brst of luck Felly...moga terus tabah dgn godaan dan ujian yg diberikan Allah. Inilah perjalanan seorang hamba Allah yg sebenar... semakin dekat kita kpd Allah semakin byk kita akan diuji...supaya iman kita akan bertambah.

    ReplyDelete
  36. Subhanallah...
    Amat beruntung Sdri Felixia di pilih Allah swt.
    Hidayah yg Allah pilih...adalah org yg hatinya betul2 dekat dgn Allah... Allah syangkan Sdri Felixia...
    Tersentuh di hati baca coretan Felixia....

    ReplyDelete
  37. Alhamdulillah, moga Allah merahmati kamu..

    ReplyDelete
  38. Alhamdulillah...
    tersentuh hati bila membaca penulisan anda..Mungkin kerana penulisan anda yg ikhlas, air mata saya mengalir membaca coretan anda ini..Selamat datang saudaraku.. semoga kehidupanmu dilindungi Allah dan dirahmatiNya..

    ReplyDelete
  39. Alhamdulillah...
    Ini merupakan salah satu contoh, mengapa yg bertudung tak boleh memandang rendah (dan riak) kepada yg belum bertudung. Sekali Allah membalikkan hati, memberikan hidayah, entah2 dia akan lebih beriman daripada yg bertudung sejak awal. Saya doakan semoga saudari akan terus mendapatkan sinar rahmat daripadaNya.

    ReplyDelete
  40. Subhanallah..alhamdulillah..allahuakbar...
    Sesungguhnya allah lebih maha mengetahui..
    Moga kita dpt menyingkap pelbagai hikmah yg tersembunyi...moga felixia lebih tenang dan bersyukur dgn kehadiran islam d hati..amin insyaallah..;)

    ReplyDelete
  41. Salam saudari Rania...semoga Allah sentiasa membantu dan melindungimu dalam perjalanan pulang ini...

    ReplyDelete
  42. Alhamdulilah..
    Semoga hidup lebih diberkati selepas ini.

    ReplyDelete
  43. Alhamdulillah..Tahniah Kak Felixia. You are now re-born. We support u and will continuously doing so.

    ReplyDelete
  44. alhamdulillah...... may Allah bless u :)

    -Feena-
    Ex-TCS- (1993-2003)

    ReplyDelete
  45. Alhamdulillah, semoga Allah permudahkan perjalanan hidup anda sebagai seorang Muslim. Saudari, saya cuma nak minta dan mohon kepada saudari agar Header blog ini dapat dipadam dan ditukar kepada yg lebih Islamik. Moga saudari akan mendapat keampunan dan keredhaan Allah atas kelahiran dan penghijrahan baru ini. Terima kasih.

    ReplyDelete
  46. Selamat kembali,moga dirahmati Allah selalu

    ReplyDelete
  47. Alhamdulillah. Cuma nk ingatkan, Islam bukan hanya pada pemakaian sahaja. Tetapi seluruh kehidupan yg di abdikan kepada Allah maha pencipta. Pelajari dan fahamilah secara perlahan2. InsyaAllah. Saya doakan yg terbaik utk Felixia.

    ReplyDelete
  48. Alhamdulillah
    Sedihnya kisah hidup sis..
    Moga istiqomah n perjuangan sis dpermudahkan..
    nt kna remove gmbr2 lma atau buat blog baru lagi mudah utk elak fitnah..

    ReplyDelete
  49. Alhamdulillah syukur ke atas kebesaran Allah S.W.T. yang Maha Besar. Anda sangat bertuah diberikan hidayah dan petunjuk-Nya sejak mula lagi. Inilah perancangan terhebat Allah S.W.T. untuk hamba-Nya yang dicintai. Semoga anda akan terus memperoleh hidayah Allah S.W.T.. AMIN

    ReplyDelete
  50. Sanah helwah nur felixia, semoga Allah tetapkan hati kamu dengan keindahan Islam. Kami saudara-saudaramu menyambut mesra ikatan baru yang terjalin ini. Semoga kamu dikurniakan umur yang panjang dan diberkati serta kekuatan untuk menempuhi ujian dan nikmat yang Allah berikan.

    Mabrook sis (^_^)

    ReplyDelete
  51. Alhamdulillah, semoga menjadi muslimah yang baik...
    Moga Allah permudahkan.... Amin

    ReplyDelete
  52. Tahniah.

    P/s: Masa SPM dulu, dapat A dalam penulisan ke? Maksud saya Bahasa yang digunakan adalah baik dan disusun dengan rapi. Menampakkan keindahan makna dan kata-kata yang ingin disampaikan.

    ReplyDelete
  53. Wa'alaikumsalam. Alhamdulilah, semoga di panjangkan umur, di murahkan rezeki, di permudahkan segala urusan yang akan datang, di jauhkan dari segala penyakit, sentiasa dalam lindungan Allah S.W.T buat awak dan keluarga. amin amin amin ya rabbal alamin

    Awangku Putera (Brunei)

    ReplyDelete
  54. Alhamdulillah... selamat kembali ke agama fitrahmu.. agama sebelum kamu lahir ke dunia.. yg kamu mengaku Allah sebagai tuhanmu sebelum kamu turun ke dunia... Assalamualaikum wahai muslimah....

    ReplyDelete
  55. alhamdulillah tabarakallah.. very proud of you my dear rania..may u gain success and happiness here and hereafter inshaAllah aminnn

    ReplyDelete
  56. Alhamdulillah saudari mendapat hidayah dariNya... Sy doakan semiga saudari terus tabah dlm menjalani kehidupan sbg muslim dan terus mempelajari tentang islam...islam itu sgt indah

    ReplyDelete
  57. i really proud on you Felixia...its from bottom of my heart i really respect on your desicion... Happy birthday & reborn to be Islam.. :)

    ReplyDelete
  58. allahuakbar.. maha suci allah.. alhamdulillah felixia.. selamat datang saudara baru..kami alu-alukan kedatangan awk.. semoga menjadi muslimah yang baik dan sentiasa istiqomah.. :)

    ReplyDelete
  59. Alhamdulillah semoga istiqamah dan cekal dgn segala cabaran dan dugaan. Selepas ini lebih besar dugaan saya doakan saudari akan kuat semangat dan teguh Iman aminnnn!!!

    ReplyDelete
  60. Menitis air mata Saya membaca kisah hidupmu wahai saudara baharuku... Semoga jadi pedoman hidupku serta seluruh umat Islam...

    ReplyDelete
  61. Alhamdulillah...menitis air mata sy.Allah pilih awak utk dptkn hidayahnya...subhanallah!

    ReplyDelete
  62. Salam Ukhwah! Terharu dgn kisah ini. Alhamdulillah atas kelahiran semula saudari. Smg menjadi pendorong kepada sahabat2 lain dan bagi Muslim, semoga dgn ini kita akan lebih menghargai nikmat Iman & Islam serta meningkatkan amalan kita. InsyaAllah. Tahniah Felixia! May Allah always protect you.

    ReplyDelete
  63. Bagaimana saudara baru menyentuh hati saya? Membuka mata hati saya? Ini lah peringatan untuk aku yang alpa. Sungguh halus Allah mengingatkan diri aku ttg kelemahan aku. Malu nya aku pada diri sndri... Selamat hari kelahiran Rania....

    ReplyDelete
  64. Tahniah dan Alhamdulillah. Selamat datang Saudari Seislam. Semoga sentiasa istiqamah dan mempelajari Islam dengan mendalam. Ameen..

    ReplyDelete
  65. Rasulullah s.a.w bersabda :

    “Sesungguhnya di syurga terdapat pintu yang dinamakan al-Rayyan. Orang-orang yang berpuasa akan masuk melalui pintu itu pada hari Kiamat. Tidak ada seseorang pun yang akan masuk melalui pintu ini kecuali mereka .Dikatakan: Mana orang-orang yang berpuasa? Lalu mereka semua berdiri. Tidak ada seorang pun yang masuk melalui pintu ini selain mereka. Apabila mereka semua telah masuk, pintu ini akan ditutup dan tidak ada seorang pun yang akan masuk melaluinya”

    (Diriwayatkan oleh al-Bukhari dalamShahih al-Bukhari, Kitab al-Shaum – no: 1896)

    ReplyDelete
  66. alhamdulilah, Allah-huakbarrrr....

    ReplyDelete
  67. alhamdulillah.. meremang bulu roma saya, sehingga menangis membaca luahan hati awak.. semoga Allah swt melindungi awak.. selamat datang saudara baru Islam :')

    ReplyDelete
  68. Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar! Alhamdulillah dan tahniah. Selamat datang ke dalam keluarga besar islam.

    ReplyDelete
  69. Alhamdulillah syukur, Allah telah memilih anda untuk mengikuti jalanNYA...
    yang penting selepas ini, perlu tabah dengan dugaanNYA dan istiqomah..

    ReplyDelete
  70. Alhamdulillah....Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui...Semuga dipermudahkan segala urusanmu...Insyaallah

    ReplyDelete
  71. Alhamdudulillah. Syukur di atas pemberian-Nya. Sesungguhnya peristiwa ini banyak hikmahnya, Dan kami sentiasa mendoakan Fexia terus tabah dan diberikan ketenangan oleh-Nya. Ameen.

    ReplyDelete
  72. alhamdulillah.. seronok sgt2 dengar.. welcome back sis... semoga terus istiqomah jadik muslimah yg solehah dan indah dunia akhirat.. ^_^

    ReplyDelete
  73. Alhamduliilah syukur atas nimat besar ini yg tidak ada tandingan harap daughter rania yeap terus di bimbingi Allah sentiasa diatas landasan kebenaran hingga ke gerbang syurga...

    ReplyDelete
  74. Alhamdulillah. Segala puji bg Allah. Semoga Felixia (dan kita semua) selamat di dunia, selamat di akhirat.

    ReplyDelete
  75. Hidayah Milik Allah. Selamat Pulang Sis. :)

    "LA ILAHA ILLALLAH, MUHAMMAD RASULULLAH".

    ReplyDelete
  76. Alhamdulillah.. Semoga kehidupan selepas ini lebih tenang. Jadilah muslimah yg sejati. InsyaAllah bahagia dunia dan akhirat. Saudara baru kita. :')

    ReplyDelete
  77. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  78. alhamdulillah... sorry kalau tegur... better change your main page picture... bukak2 dah ade symbol playboy.. sorry i mention this.

    ReplyDelete
  79. Alhamdulillah. Smga apa yang telah felixia lalui sebelum ini dapat dijadikan ikhtibar bagi dirinya sendiri dan bagi kita semua pula, dapat mengambil pengajaran daripada pengalaman beliau untuk memperbaiki kekhilafan serta kesilapan kita selama ini, InsyaAllah. Amin...

    ReplyDelete
  80. Alhamdulillah. U r the chosen one.

    ReplyDelete
  81. Syukur alhamdulillah, Felixia Yeap tahniah sy uscapkan kerana pada hari ini anda adalah manusia yg telah dipilih utk mendapat hidayah dan menjadi insan yg bernama Islam. Semoga anda tabahkan hati untuk menempuh hari2 mendatang, usah dihiraukan kata cacian dan cercaan dari insan yg bernama manusia kerana itulah sifat manusia. Jadikanlah perjuangan Nabi Muhammad SAW semasa hayatnya menyebarkan agama Islam di muka bumi ini dengan hati yg tabah walaupun banyak tentangan sehingga membahayakan dirinya sebagai panduan untuk anda lebih tabah. Sekali lg tahniah dari sy dan semoga anda berbahagia di dunia dan akhirat......

    ReplyDelete
  82. Congratulation & welcome back..

    ReplyDelete
  83. Alhamdulilah..semoga Allah s.w.t. merahmati kamu..

    ReplyDelete
  84. Tersentuh hati baca blog kak Felixia, semoga terus istiqamah, tahniah juga diucapkan. Kami org Islam sgt gembira dan menyambut baik saudara baru kami. :)

    ReplyDelete
  85. Ya Allah...bergenang air mata sy membaca penulisan awak Rania Felixia. It must came direct from your heart isnt it. Ianya sgt menyentuh perasaan.

    Allah sudah menjaga awak semenjak awak lahir. Sbb tu awk tidak berminat utk minum arak, merokok & doing drugs. Perjalanan hidup awak sudah tertulis bhw awk akn memeluk Islam di kitab Luh Mahfuz di Syurga sana.

    On April 2014, I performed Umrah and I dont know why but I suddenly remembered you & did make a doa just for you. I pray that Allah guide you all the way in becoming a muslimah.

    Alhamdulillah hari ni scr rasminya awak sudah pun menjadi seorang muslimah walau sy tahu awak sdh lama Islam bila hati awk mengakui bhw hanya Allah Tuhan yg layak disembah & Nabi SAW itu pesuruhNya.

    Welcome to Islam my sister. Moga Allah selalu melindungi & menguatkan hati awak kpd Islam. Amin.

    ReplyDelete
  86. Allahuakbar..

    mengalir airmata saya baca blog awak ni felixia..

    Awak sgt beruntung kerana awak adalah manusia terpilih..

    Allah swt telah pilih awak..

    Alhamdulillah semoga awak dan umat islam yg lain juga trs istiqomah...

    InsyaAllah...

    ReplyDelete
  87. Alhamdulillah.. Maha Suci Allah.


    tersentuh saya baca ")

    ReplyDelete
  88. MasyAllah...Alhamdulillah..harap dapat buang smua gmbar yg x tutup aurat di blog, fb, etc..trutama main pageblog ni....cukuplah Allah bagi kamu..Dapat cinta Allah, maka kamu dapat semua yg jadi milik Allah...Good Luck ;)

    ReplyDelete
  89. alhamdulillah kak rania,smoga tabah mgharungi cabaran di muka bumi
    Allah ini...sama2la kita mnuju jln Ilahi..takbir..Allahuakbar... :)

    ReplyDelete
  90. selamat datang saudara baru..
    and happy birthday... :')

    ReplyDelete
  91. Alhamdulillah....Allahuakbar...!!!!

    ReplyDelete
  92. Alhamdullillah, i m speechless! May Allah bless u always!

    ReplyDelete
  93. ALLAHUAKBAR.... Allah maha mengetahui
    tahniah kerna anda memilih jalan yang di redai Allah
    amin

    ReplyDelete
  94. Alhamdulillah...semoga Allah merahmatimu Felixia & terus beristiqamah

    ReplyDelete
  95. What a bless that your birthday is in Ramadhan and you are becoming a muslim in this very blessed month of all time. Just to let you know that a slow yet remarkable progression is always better than the immediate one but is hard to keep up with, so don't bother those judgmental thoughts people have on you because in the end, only you yourself know how much you have ( and will have been ) progressed. People may keep pressuring you on some matters but little do they know how much effort have you put to improve yourself, so don't bother much and just focus on your pure aim to become a better muslim. Knowing how you lived your life (avoiding alcohol and all) even before you had a connection with Islam already tells that Allah has chosen you to be part of Islam ever since a long time ago. May Allah shower you His bless and grant you a great life ahead, dear Felixia. :)

    ReplyDelete
  96. salam rania felexia..
    semoga Allah sentiasa melindungi dan merahmati hidupmu..
    kekal dalam agamanya..dan semoga syurga untukmu..aminnnn...

    ReplyDelete
  97. Subhanallah...
    Semoga Allah selalu memberikan Rahmat Nya..
    Tidak ada yang lebih baik dari Allah SWT..

    Barangsiapa meninggalkan sesuatu karena Allah, maka Allah akan menggantinya dengan yang lebih baik...

    Amin..

    Allahhu Akbar..

    ReplyDelete
  98. biasalah sis..mulut org kita x bisa tutup.. biarkan apa org nk kata.. Allah berfirman

    Tidak benar2 beriman seseorang itu, sehingga diuji Allah dgn Hartanya, Keluarganya dan dirinya sehingga dia mngadap ALLAH tanpa sedikit dosa pun..

    ujian itu penghapus dosa dan mndatangkn pahala sis..^^ sabar ya

    DONT TELL THEM WE ARE MUSLIM, BUT SHOW THEM WE ARE MUSLIM

    DONT JUST BE A MUSLIM, BUT PRACTICING THE ISLAM. (^_^)

    wellcome to new family.. all the muslim is ur's family..

    ReplyDelete
  99. Subhanallah alhamdulillah lailahaillallah allahhuakbar......semoga allah memberkati mu dan ingatlah perjalanan hidup mu masih panjang dan tetap berpeganglah pada tali allah walau apa jua yg berlaku.

    ReplyDelete
  100. sedih baca kisah awk. rupnya ALLAH dah tnjuk jalan utk awk cari Siapa TUHAN AWK. awk x merokok.xminum arak. x amik dadah. ALLAH suruh awk kaji agama. sekarang awk dh jumpa TUHAN sbenarnya. kagum baca kisah awk. baru sy tahu kenape ALLAH beri hidayah dekat awk. subhanallah.....

    ReplyDelete
  101. Tahniah felixia! Semuga menjadi insan bertakwa..

    ReplyDelete
  102. sgt2 mnyentuh perasaan saya baca entry awk, dan terus mnjd inspirasi bg saya :)
    *semoga awk sntiasa dilindungi olehNya.

    ReplyDelete
  103. Rania Flexia...seindah nama...Alhamdulillah...sesungguhNYA hidayah itu milik ALLAH...kuat pendirianmu...semoga terus diberikan kekuatan dan pendirian...Berdoa semoga tidak dibolakbalikan hatimu sis...Berdoa dan terus berdoa kerana itu lah senjata kekuatan kita...Aminn

    ReplyDelete
  104. Alhamdulillah. Inilah sebesar besar nikmat

    ReplyDelete
  105. ALHAMDULILLAH..TAHNIAH.. ALLAH BERI HIDAYAH & PETUNJUK KEPADA MANA2 HAMBA-NYA YG DIKEHENDAKI-NYA..AND 1 OF THEM IS 'U'..... SYUKUR....

    ReplyDelete
  106. Alhamdulillah syukur...
    semoga kita semua di bawah lindungan kasih sayang dan rahmat Allah
    selamat hari lahir

    ReplyDelete
  107. alhamdulillah :')

    teruskan perjuanganmencari cinta ALLAH

    kerna CINTA ALLAH itu adalah CINTA HAKIKI dan utama

    teruskn dengan kedegilan yang positif itu ;)

    ReplyDelete
  108. Wa'alaikum Salam...
    Syukur Alhamdulillah,...Subhanallah...semoga kita selalu mendapat Rahmat dari Allah SWT....Aamiiin

    ReplyDelete
  109. subhanallah. awak sentiasa ada di hati kami semua. doa kami sentiasa untuk kamu felixia.

    ReplyDelete
  110. Assalamualaikum....

    Sekadar berkongsi ilmu bersama dalam laman web ini..http://www.fuadlatip.com/v1/#_

    Moga bermanafaat

    ReplyDelete
  111. Alhamdulillah wa syukurillah.. teruskan istiqamah..

    ReplyDelete
  112. 很希望可以像你这样。可是我还没有那个心里准备。

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut & rasa getaran rasa hati itu..

      Jenny Choo..

      Delete
  113. Alhamdulillah.. semoga segalanya dipermudahkan..

    ReplyDelete
  114. Tiada apa yang akak mampu katakan melainkan Syukur Alhamdulillah.... :)

    ReplyDelete
  115. Alhamdulillah... tahniah akk rania felixia yeap... ketabahan akk harungi kehidupan ptt dicontohi.. abaikn kata2 negatif dan terus pndg ke hadapan utk masa depn akk dan keluarga... slmt dtg diucapkan.. ^_^

    ReplyDelete
  116. alhamdulillah...semoga hidayah bersama awak..amin..

    ReplyDelete
  117. Subhanallah. Hampir menitis airmata membacanya. Sesungguhnya Allah SWT memberi hidayah pada tidak mengira apa pun latarbelakangnya..jika itu bukan rahmat Allah SWT maka apakah lagi..Masyaallah. semoga kamu dikurniakan dengan ketenangan jiwa & kekayaan hati wahai saudaraku..

    ReplyDelete
  118. Syukur Alhamdulillah Felixia... Smoga diberikan kekuatan untuk terus istiqamah.. Sangat kagum dengan pendirian Felixia..Kami sentiasa mendoakan yg terbaik tuk Felixia.. Aminnn...

    ReplyDelete
  119. Alhamdulillah. Allah maha berkuasa. Tahniah Felixia :)

    ReplyDelete
  120. Great news yo! All the best of luck and dont let the haters bring u down :) keep it up! As a non muslim. Just wanna let u know that, there will be other people supporting your decisions too .

    ReplyDelete
  121. SubhanAllah walhamdulillah Allahuakbar!

    Allahu yaftah'alaik sis rania flexia yeap! semoga Allah memudahkan jalan-jalan di hadapanmu.
    InsyaAllah, ramai lagi akan akan menyokong sis and even if everybody walks away from you, just remember that Allah will always be with you!

    ReplyDelete
  122. Tahniah..dan selamat datang rania

    ReplyDelete
  123. Brilliant..the content's flow so rich wit emotionally attached wordings, wonderfully structured..the sole article abt celeb i manage to read thru haha..alhamdulillah, moga istiqamah..no doubt u r a better muslim than 29 years islamic me, thanks for ur dakwah, its inspiring

    ReplyDelete
  124. Alhamdulillah. I'm really happy for you. just one small thing to be done. change the blog banner. people will be more than happy to see ur pics in hijab....

    :-)

    ReplyDelete
  125. Syukur Ya Allah, saya berasa sangat bangga dengan anda Cik Felixia.
    Menitis air mata baca entry jujur dari Felixia...subhanaAllah, Maha Suci Allah, tiada Tuhan melainkan Allah. Allah!

    ReplyDelete
  126. Alhamdulillah!
    Happy rebirth-day!
    Akak mendoakan yang terbaik buat Rania Felixia Yeap sekeluarga, amin!

    ReplyDelete
  127. Alhamdulillah.... semoga Allah memberkatimu. Selamat datang ke 'dunia' yg penuh ketenangan.

    ReplyDelete
  128. The best bday present EVER :)

    ReplyDelete
  129. Alhamdulilah..... tahniah rania yeap kerana telah menjadi islam secara oficial..... selsmst hari jadi semuka dan eselanat beristiqamah dan kekal sentiasa menutup aurat

    ReplyDelete
  130. Allahuakhbar. ..tersentuh hati membaca coretan yg ikhlas nie..sy doakan semoga dipermudahkan..tumpang gembira dan kagum dgn semangat kamu..

    ReplyDelete
  131. “Sesungguhnya engkau (Wahai Muhammad) tidak dapat memberikan hidayah kepada siapa yang engkau suka, tetapi Allahlah yang memberi hidayah kepada siapa yang Dia kehendaki.” (Surah Al-Qasas, 28 : 56)

    Alhamdulillah...seorang saudara baru yang sekian lama kita nantikan2...smoga Allah memberi ketabahan dan kekuatan kepada awk...~ sesungguhnya islam itu bersaudara...sedih dan sebak membaca kisah yang dituliskan.. kamu beruntung kerna Allah memilih kamu untuk diberikan taufiq dan hidayah untuk mengenal erti sebenar dan hakikat islam...~ kami yang dilahirkan terus beragama islam belum tentu dapat mengenal erti dan hakikat islam itu sendiri...~ puji dan syukur kepadaNya..~ Subhanallah...hidayah milik Allah..

    ReplyDelete
  132. Syukur alhamdulillah. Sy gembira dengan Felixia. Sy baca blog Felixia yg ini, sy pun terus bersemangat ingin improve diri sy yg serba kekurangan. :-)

    Semoga Felixia sentiasa tabah menghadapi cabaran. ^^

    ReplyDelete
  133. Alhamdulillah...welcome to islam...you will love it...may Allah give you a reward for you n your family...

    ReplyDelete
  134. Alhamdulillah.. welcome rania :)

    ReplyDelete
  135. Alhamdulillah ini lah kebesaran Allah. Assalammualaikum dan selamat kembali.

    ReplyDelete
  136. Insyaallah...Semua yang baik dtgnya dari Allah... Selamat Pulang Kembali Pada Penciptanya....

    ReplyDelete
  137. Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah SWT. Semoga dipermudahkan segalanya. Selamat Hari Lahir Rania.

    ReplyDelete
  138. Allah..Allah..

    Selawat dan salam buat Rasulullah S.A.W.

    Berkat di bulan muliaMu yaAllah..

    Sebelum 1 Ramadhan

    Bumi ini dicurah rasa terik mahklukMu bernama Sang Mentari..

    Subhanallah..

    Pada 1 Ramadhan hingga saat ini, ku rasakan getaran keajaiban

    MentariMu seakan tersipu di sebalik payungan CumulonimbusMu

    Ku terfana'..

    Sungguh agung pengaturanMu..

    Ya Rabbul Izzati

    Di coretan ini ku mohon

    Kekalkan hidayahMu padanya, pada saudara-saudara baru,

    Pada saudara-saudara yang telah menerima nikmat terbesar ini sejak dari bonda dan ayahanda

    Juga pada pembaca jua pemerhati yang belum dalam dakapanMu..

    Lembut dan titislah sejernih rasa dalam hati mereka untuk merasai nikmat ISLAM..

    Pada saudara-saudara yang menerima islam bersusur galur dari bonda ayahanda,

    Malulah kalian, malulah..Islam jangan hanya pada nama..

    Para Menteri, Artis, Marhaen..

    Mohonlah Rahmat Allah untuk perbaiki diri..

    Asbab dari saudari ini
    ‘Buih-buih terfana’..

    Wallahu A'lam.

    Di coretan hanya semata-mata limpah kurnia dan rahmat dari Allah Ta'ala

    ReplyDelete
  139. Alhamdulillah ... semoga Allah akan memberi peluang , ruang dan jalan yang lebar lagi lurus untuk anda meneruskan perjalanan dalam mencari pengisian sebuah kehidupan untuk bekalan akhirat ... aaamin .

    ReplyDelete
  140. Alhamdullilah, anda adalah diantara berjuta insan yang terpilIh untuk menerima hidayah daripada Allah S.W.T. bertepatan di bulan Ramadhan yang mulia ini dan didoakan semoga anda akan sentiasa didalam perlindungan Allah menjalani kehidupan sebagai muslimah yang sejati dan kami akan sentiasa menyokong anda , ALLAH MAHA BESAR.

    ReplyDelete
  141. Alhamdulillah...Allahuakbar....setiap bait perkataan yg diluahkan membuatkan air mata say a menitis....betapa Allah sayangkan kamu....saya yg memang dilahirkan Islam ini tidak dapat merasa pengalaman yg awak lalui....sungguh bermakna...semoga Allah kekalkan dan tabahkan hati hambamu ini...Amin

    ReplyDelete
  142. alhamdulillah.. semoga Allah mempermudahkan jalan Felixia untuk mjadi muslimah sejati. saya doakn yg terbaik utk anda :) aminn..

    ReplyDelete
  143. Alhamdulillah. To complete the process, delete or change all your pictures without hijab including your blog's banner..I think u urself know the reason dear sister..Salam

    ReplyDelete
  144. Allah memilih anda utk diberi taufik dan hidayah.. moga rahmat Allah sentiasa bersamamu

    ReplyDelete
  145. welcome to islam ^_^
    ramadhan kareem
    slamat ulang tahun kelahiran jgk, hee

    ReplyDelete
  146. Alhamdulillah...Anda adalah insan yang terpilih...

    ReplyDelete
  147. Welkam to Islam sister..Sesungguhnya aku mencemburui mu kerana kau lagi bersih dan suci daripada kami yang sedia lahir sebagai seorang Muslim. Semoga Allah merahmati mu dan memberikan mu kekuatan sekumpulan tentera dalam menghadapi cabaran yang akan datang.

    ReplyDelete
  148. Semoga taufik dan hidayah Allah sentiasa dengan awak, Rania! May Allah ease your way.

    ReplyDelete
  149. Alhamdulillah..tahniah..sungguh beruntung..semoga berjaya hingga ke Jannah!

    ReplyDelete
  150. اَلْحَمْدُلِلّهِ

    diharap agar saudari ubah segala gambar2 dahulu yg di dalam kawalan saudari kepada yg lebih baik lagi, terutamanya di web dan FB/tweter/all social media

    جزاك اللهُ خيراً

    terima kasih

    =D

    ReplyDelete
  151. Alhamdulillah, syukur diberikan hidayah dalam bulan baik ini

    ReplyDelete
  152. Alhamdulillah ..syukur pada Allah SWT

    ReplyDelete
  153. Subkhanallah... Barakallah... Semoga Allah SWT mengampuni dosa2 mu yang lalu.. Aaminn..
    saat NUR Allah SWT sudah datang, tidak akan ada seorangpun yang mampu menghindarinya..
    Salam hangat dari INDONESIA... :)

    Wassalam...

    ReplyDelete
  154. Respect
    I would consider Singaporean a good place to fast, we face about 13hours of fasting and other places face longer hours (I`ve experienced 19hrs of fast, dry weather and only mode of transport is cycling a real test of Iman) or more pressing issues like war and yet they continue fasting. As we know if we do it for HIM, its easier to succeed and Insya-Allah you will to. As I would wish my friends on their birthday, I pray for you too in malay, Semoga Allah panjangkan umur, murahkan rezeki dan sihat sihat selalu.

    ReplyDelete
  155. Alhadumdulillah.
    Tahniah kembali ke Islam!

    ReplyDelete
  156. Alhamdulillah.. moga Allah sentiasa melindungi diri mu dan hati mu Rania. Ketahui la ujian Allah dtg hanya pd hamba2nya yg 'mampu'. Dan bersyukur la kerana u adlh slh seorg insan terpilih. Sentiasa la istiqamah dgn apa yg anda lakukan sekarang. Pedulikan kata2 jahat dan hasutan org lain wlau org itu dtg dri org yg beragama islam sendiri KERANA disebalik insan2 ini terdapat RAMAI lg insan2 yg menyokong anda dan menyambut anda..

    ReplyDelete
  157. Assalammualaikum,

    Kak Rania, selamat kembali kepada fitrah. Semoga kita-kita semua dapat istiqamah menjadi muslimah yang terbaik, dan melangkah ke syurga bersama-sama. Insya-ALLAH. Amiin. :)

    ReplyDelete
  158. Subhanallah.. Semoga Allah permudahkan semuanya..

    ReplyDelete
  159. Selamat hari lahir felixia ! Semoga lebih tenang dan beroleh kebahagiaan dunia akhirat.

    ReplyDelete
  160. ALHAMDULILLAH
    SUBHANALLAH
    ALLAHU AKBAR inilah namanya kuasa Allah
    Dia memberi petunjuk kpd sesiapa yg dia pilih & membiarkn sahaja sesiapa yg dia pilih untuk dibiarkan. moga terus istiqomah

    ReplyDelete
  161. tahniah kak felixia.saya cemburu dengan akk..akk telah dipilih.
    bersyukur dengan hidayah yang diberi. sebab ternyata hidayah datang hanya sekali.
    jika kita tak hargai, hidayah itu akan pergi dan tak akan datang lagi.
    happy for you kak.syukur Alhamdulilah =)

    ReplyDelete
  162. Alhamdullilah
    Saya juga mencadangkan agar nama cina yang diberikan kepada awak dikekalkan memandangkan atas dasar ia diberikan penghormatan kepada ibu bapa anda dan juga memberikan makna yang baik juga. Selain itu bagi memudahkan, mungkin nama Islam boleh di tambah atau digunakan sebagai nick name.

    Semoga Allah SWT memberikan hidayah dan kemudahan kepada anda di masa hadapan. InsyaAllah. - www.hishamnazir.com

    ReplyDelete
  163. Alhamdulillah felixia....gembira rasanya dgn berita ni. Sama nama anak saya rania

    ReplyDelete
  164. Alhamduillah syukur kpd ALLAH SWT
    Sy doakn semoga akk sentiasa berada di dalam redha ALLAH SWT...
    Ni lah kekuasaan ALLAH SWT
    ALLAHUKBAR ALLAHUKBAR ALLAHUKBAR

    ReplyDelete
  165. Alhamdulillah... bagus2 buatkan saya terharu, rasa nak nangis la pulak... all the to/for you, insha Allah...

    p/s Selamat Harijadi semoga sentiasa diberkati dan dirahmati Allah

    ReplyDelete
  166. Tq Felixia atas perkongsian yg jujur yg x mgkn sy alami..sesungguh nya awak amat bertuah mendapat hidayah dr ALLAH..alhamdulillah syukur tahniah Felixia..sy tersentuh membaca pengalaman yg x blh d beli ini..alhamdulillah amin..

    ReplyDelete
  167. Syukur Alhamdulillah. ..
    Berterima kasih pd Allah swt krn memberi hidayah pdmu Rania...
    Sucinya dirimu umpama bayi yg baru dilahirkan selamat lahir di dunia baru....peliharalah ia sebaik mungkin...
    I'm proud of u...stay strong ok dear...

    ReplyDelete
  168. Alhamdulillah. Apa pun nama atau bangsa sememangnya awak antara insan terpilih. Allahuakhbar. Semoga kita semua berada dalam rahmat dan hidayah Allah swt.

    irsyahealthyhouse.blogspot.com

    ReplyDelete
  169. Tidakkah kita malu pd hamba Allah spt Felixia yeap ini...Mari kita bersama menginsafi diri.. Tepuk dada tanyalah iman... ÀllahuAkbar!

    ReplyDelete
  170. Alhamdulillah dan slmt datang ke dunia baru mu. Semoga hidupmu sentiasa diberkati dan dirahmati oleh Allah swt....

    ReplyDelete
  171. Alhamdullilah.....semoga tabah menghadapi hidup ini.

    ReplyDelete
  172. Assalamualaikum.....

    Pertama saya ucapkan syukur kerana allah s.w.t telah memberikan hidayah kepada anda untuk lebih dekat dan mengenali akan kesucian islam itu sendiri.

    Semoga anda lebih tenang, istiqamah apabila sudah bergelar muslim hari ini. Anda umpama sehelai kain putih yang suci dari kekotoran. Nasihat saya sebagai penyokong anda, bermula saat dan ketika ini, carilah ilmu agama islam itu walau dimana jua. Yang lebih penting adalah ilmu mengenal allah. Ilmu tauhid itu penting untuk kita kenal dan dekst dengan pencipta kita. Bila belajar ilmu, perlu ada guru yang menghuraikan sebab ilmu agama tidak boleh dipelajari berseorangan.

    Semoga anda bahagia dan lebih tabah dalam menjalani kehidupan muslim hari ini

    ReplyDelete
  173. الله أكبر! الله أكبر! الله أكبر!

    ReplyDelete
  174. Alhamdulillah :)

    Tahniah atas kembalinya saudari pada fitrah kita yang asal. Cuma mohon saudari removekan gambar2 mendedah aurat di blog ni. Islam itu indah, aurat itu anugerah :)

    ReplyDelete